RAHSIA UBAT SAKIT LUTUT 

MUJARAB


Dah Cuba Macam-Macam SAKIT TAK BERKURANG?




Picture
Kebiasaannya terjadi pada golongan yang sudah lanjut usia, akibat daripada faktor penuaan. Sakit lutut kronik ini berlaku secara perlahan-lahan selama bertahun lamanya. Sel-sel di sendi lutut mengalami proses degeneratif, iaitu badan tidak dapat perbaharui sel lutut yang semakin rosak, secepat waktu muda remaja dahulu. Akibatnya sendi tidak dapat berfungsi secara optimal, dan bila berjalan akan sakit. Semakin dibiarkan, biasanya semakin sakit atau parah. Sakit lutut kronik juga berlaku disebabkan penyakit sistemik (penyakit dalam badan seperti gout). Lama kelamaan menyebabkan kristal tajam berkumpul di dalam sendi lutut, sikit demi sedikit, sehingga menyebabkan kesakitan. Sebab itu kadang sendi ada yang bengkak keras, itu adalah urik asid dari gout yang telah termendap dalam sendi.

__________________________________________________

KESAN DARI SAKIT LUTUT YANG ANDA ALAMI BIASANYA SEPERTI BERIKUT?
 Tidak boleh bersukan/aktiviti lasak
✅ Tidak dapat berdiri/berjalan dalam tempoh yang lama
✅ Tidak dapat solat berdiri (terpaksa menggunakan kerusi)
✅ Tidak boleh duduk bersimpuh/bersila
Tidak boleh mengangkat barang berat
Tidak boleh melakukan aktiviti  seperti berkebun, mengemas rumah dll.

____________________________________________________________________
Picture

4 TAHAP SAKIT LUTUT, SENDI & TULANG

Tahap SATU
Kekurangan cecair di celahan sendi lutut. Bila sendi bergesel, ia akan menyebabkan kesakitan yang amat sangat di lokasi tersebut. Jika pesakit mendapat rawatan pada tahap ini, sakit boleh hilang sepenuhya.

​TAHAP DUA
Tulang rawan sudah mula haus. Ini terjadi kerana cairan yang berkurang tidak dirawat. Geseran yang terjadi lama kelamaan menyebabkan sendi semakin haus.

TAHAP TIGA
Tulang rawan semakin menipis. Tulang keras hampir bertemu antara tulang peha dan betis tapi belum bertemu. Cairan sendi amatlah sedikit. Pada keadaan ini, berjalan sedikit pun sudah sakit, namun sendi masih boleh dilipatkan sedikit.

TAHAP EMPAT
Tahap paling parah. Dari gambaran xray. tulang peha dan tulang betis sudah bertemu antara satu sama lain. Tulang rawan sudah tiada lagi. Pada keadaan ini, amat susah untuk berjalan. Sendi menjadi ketat, dan kaki sudah mula membengkok bila berdiri tegak. Kebiasaannya sudah bergantung kepada kerusi roda untuk bergerak. Sudah tidak boleh melipatkan sendi lutut. Pada tahap ini rawatan sakit lutut yang tinggal hanyalah pembedahan menggantikan sendi dan kosnya sangat mahal.

____________________________________________________________________

JANGAN TUNGGU SEHINGGA PEMBEDAHAN MENJADI PILIHAN TERAKHIR

JANGAN TUNGGU SEHINGGA PEMBEDANHAN MENJADI PILIHAN TERAKHIR





Selain Dari Kos Yang Mahal, Pembedahan Ada Risiko Tertentu Yang Perlu Anda Tahu.

1 - Risiko ubat bius tidur : Boleh menimbulkan ganguan pernafasan dan berhenti jantung yang boleh menyebabkan kematian kerana reaksi komplikasi ubat bius (tidak boleh dijangka).

2- Risiko selepas pembedahan
– Jangkitan kuman dalam sendi. Kemungkinan besar sendi perlu dikeluarkan semula jika terjadi jangkitan sendi yang hebat.

– Pembedahan kali kedua. Sendi lutut yang diganti adalah berasaskan besi. Disebut juga sebagai implan. Implan ini mempunyai jangka hayat. Ia mampu berfungsi optimum selama 10 -15 tahun sahaja. Selepas itu, implan ini akan rosak atau longgar sehingga pesakit tidak boleh berjalan. Pembedahan kali kedua mungkin terpaksa dilakukan dan risikonya lebih besar.

- Pantang selepas pembedahan. Perlu diamalkan seumur hidup. Antaranya adalah tidak boleh duduk bersila, tidak boleh solat berdiri (perlu solat atas kerusi sahaja), tidak boleh bercangkung dan kurangkan berjalan (untuk memanjangkan jangka hayat implan).

Adakah kita sanggup membiarkan keadaan itu terjadi? Tak kisahlah samada kita sendiri, atau mak ayah kita atau atuk nenek kita di kampung. Jangan tunggu sehingga mereka dah kritikal baru kita nak cari ubat.Ubatilah sekarang sementara masih sempat…



++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


​NAK PENAWAR SAKIT LUTUT & SENDI   YANG DAH TERBUKTI BERKESAN DAN DISAHKAN SELAMAT?




GEL NUR ' IMAN
🔺Kuantiti 60ml.
🔺Diperbuat Daripada Getah Pokok Pine Dari Luar Negeri (Tanpa Steroid).
🔺Di Sokong Oleh Komiditi Eropah.
🔺Di Jamin Halal. 100% Produk Bumiputra Muslim.


DAPAT MEMBANTU ANDA, IBU AYAH, ATUK NENEK ANDA UNTUK

 Menyembuhkan Arthritis (Sakit Lutut Akibat Kehilangan Pelincir).
 Menyembuhkan Sakit Lutut Akibat Kecederaan.
 Menyembuhkan Sakit Sendi.
 Menyembuhkan Sakit Tulang.
 Menyembuhkan Sakit Otot.
 Melegakan Sakit Akibat Gout Peringkat Awal.
 Mengurangkan Sakit Tumit ( Perempuan)
 Melegakan Sakit Pinggang

=============KEISTIMEWAAN=============✔️ Berkesan Bagi Sakit Lutut, Sendi & Otot✔️ Bantu Penyembuhan Keradangan & Kerosakan Tisu.✔️ Tiada Kesan Sampingan.


APA KATA MEREKA YANG TELAH MENCUBANYA













CARA GUNA GEL LUTUT NUR'IMAN



IBU & AYAH Tuan/Puan Dah Cuba Produk Ini :
♥️ Boleh Kembali Berdiri Untuk Bersolat.
♥️ Boleh Kembali Berjalan Untuk Ke Masjid.
♥️ Boleh Bersukan Seperti Biasa
♥️Melakukan Aktiviti Harian Anda Dgn Lebih Sempurna


Berminat Dapatkan Terapi Lutut NurIman

 TEMPAH SEKARANG

Comments